Lugn helg..

Tobias har börjat fundera mer över dendär möjligheten att byta skola om det inte blir bättre med undervisningen på vocana. Och jag förstår honom, när man går i skola vill man ju lära sig något också men det gör ju inte precis vi som det är nu. Ska gå och tala med rektorn imorgon och se om det blir några förändringar sen efter det.. Blir det inte det antar jag att Tobias kommer att byta till KKC efter nyåret eller efter 2an.. Och allt detdär gör mig så himla nervös för jag vill inte gå kvar i vocana jag då heller, för vem ska då hjälpa mig när jag inte förstår och lärarna inte kan förklara så man förstår? Vem ska uppmuntra mig när jag har mina dåliga dagar och när jag tror att jag inte kan fast jag kan, ibland t.o.m bättre än grisarna där bak? osv.. Jag har nog vetat innerst inne ända sen efter praktiken förra året att undervisningen bara har blivit sämre på skolan och att Tobias funderat på att byta skola men det tar bara så sjukt när han själv säger det rakt ut. Grät störtfloder igår när han berättade detdär som jag länge väntat på.. Men han sa iallafall att han tror inte han kommer att byta men vem vet. Han måste ju göra det som känns bäst för honom själv och för ingen annan. Berättade för pappa om det där med att jag skulle måsta skriva om dendär javascripten på Mac och han tyckte det var det löjligaste han har hört! Och han tyckte också att skaffar man Mac'ar till en skola ska väl nog lärarna kunna något om dem också..

Igår annars gjorde vi väl inget speciellt, pappa kom och hämtade oss från Tobias på kvällen, tittade på Arkiv-X hemma hos mig och sen somnade vi. Idag blir det att åka tillbaka till internatet och det känns på ett sätt skönt på ett annat vis inte.. Det är detdär med skolan som bekymmrar och gnager.. Varför gå i en skola där man inte lär sig nått som man har användning av? Varför slösa bort 3år när man kan studera samma sak på nått annat ställe? Visst.. Det finns faktiskt saker jag har lärt mig också men det är nog inte många. Kanske allt slutar med att jag också byter skola? När 3dje året väl kommer. För ska det fortsätta på dethär viset så vill jag inte va kvar i närpes.

Märker nu också att rubriken inte har med innehållet att göra. Hade tänkt skriva ett fint inlägg om helgen men sen började jag tänka på skolan igen..

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0