Woooho ! Ja klarade av Javascriptprovet ..

.. bara kombimatteprov åter idag då!

Fyfan va jag är glad, trodde aldrig att det skulle gå så här bra på javascripten som det faktiskt gjorde idag. Det var 3st uppgifter man skulle göra, de 2 första handalde om att tyda koden alltså att skriva ut koden som stod på pappret som det skulle se ut i webbläsaren på ett papper & den sista och svåraste var att antingen göra ett litet kortspel där 2 olika kort skulle slumpas fram och antingen spelare nr 1 skulle vinna eller nr 2 eller så fick man också göra så att när man knappade in ett tal mellan 1-100 skulle dess multiplikationstabell komma upp i webbläsaren. Tog dendär med multiplikationstabellen och fa jag klarade att göra en såndär sak! Det trodde jag aldrig banne mig..

Här är min lilla kod
<html>
<head>
<title>Multiplikation</title>
</head>
<body>
<script language="javascript">
var nummer=prompt("Skriv vilken tabell, allt fran 1-100:","");
document.write("1 " + "* " + nummer + " = " + (parseInt("1 ") *nummer + "<br>"));
document.write("2 " + "* " + nummer + " = " + (parseInt("2 ") *nummer + "<br>"));
document.write("3 " + "* " + nummer + " = " + (parseInt("3 ") *nummer + "<br>"));
document.write("4 " + "* " + nummer + " = " + (parseInt("4 ") *nummer + "<br>"));
document.write("5 " + "* " + nummer + " = " + (parseInt("5 ") *nummer + "<br>"));
document.write("6 " + "* " + nummer + " = " + (parseInt("6 ") *nummer + "<br>"));
document.write("7 " + "* " + nummer + " = " + (parseInt("7 ") *nummer + "<br>"));
document.write("8 " + "* " + nummer + " = " + (parseInt("8 ") *nummer + "<br>"));
document.write("9 " + "* " + nummer + " = " + (parseInt("9 ") *nummer + "<br>"));
document.write("10 " + "* " + nummer + " = " + (parseInt("10 ") *nummer + "<br>"));
</script>
</body>
</html>

Det går att fixa med bara en loop och sånt också så det hela blir en kortare kodsnutt men det förstår jag mig inte på.. Så det sket jag i.. Nu ska jag läsa på matteprov, hejjs ^^,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0