Och så var det ju det här

.. med sommarjobb!

Skrev ju en hejdundrandes ansökningsblankett åt Dermoshop för snart en månad sen och snart närmar sig den stooooora dagen, nämligen den 23. Undrar vart jag annars ska ta vägen om inte det blir nåt av där, menar man kan väl inte gå och fråga nån annan om sommarjobb medans man väntar svar därifrån och säga att " jamen okeej ! ja kmer hit tå om ja itt får na somararbet på dermo! PRIIIMA" dom blir väl inte så riktigt glada dom där som man frågar då, eller?!

Men hoppas iallafall att all tur är på min sida och jag får nåt jobb på dermo, kan ju både detdär med datorer och stuff som dom jobbar med på kontoret (dit vår vän brage, kommundirektörens son hamnade utan vidare kvalifikationer, går nämligen i gymnasiet) och förstås så har väl mitt traktorkörkort nåt värde ifall man skulle ha turen att hamna i lagret bland truckar och gubbar, skulle säkert trivas bra där helt allvarligt, tänk att få köra lite truck och sånna spännande grejjer! (dit hamnade ju vår vän björn, en helt vanlig,snäll och redig typ som har datanom som utbildning när han sökte till dermo) Förstår ni vad jag menar?
Verkar lite konstigt att sätta vår vän brage där bland kontorsnissarna när han inte har några som helst kvalifikationer för jobbet, medans vår vän björn som har datanom utbildning där bl.a där kunskaper om kontorsprogram ingår hamnar i lagret? Kanske det var det här med kommundirektörens son som gjorde så att brage hamnade i kontoret.. (Och pappa nu förstår du väl att jag vill du ska bli kommundirektör över stoooora Nyby, världens centrum så jag får nåt jättebra jobb pga dig fastän jag inte har några som helst kvalifikationer för jobbet i fråga!)

Gissa om det har varit en dag igen utan nästan inga kunder här på Agri när jag orkar börja fundera på såna där saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0