Vilken jävla tur vi hade. Minst sagt

Allt var som vanligt idag på morgonen, satte oss i bilen med siktet inställt på Korsnäs (hade varit hem till mig över natten). Sen såg vi en bil på avstånd på rakan där Potatishallen är, mittiallt när bilen var 10-15m ifrån oss så körde den helt plötsligt så den var mitt på vägen och T som hade varit beredd på att möta den (när den hade hållit sig på sin sida) hade ju kört så långt åt sidan som det gick och det ända jag hann tänka va "AJJ! nu smälder e!" men vet inte hur T hann med det han gjorde?! Vi mötte bilen exakt där infarten till Potatishallen är så T drog en snabb liten "gir" åt höger och just före vi skulle ha åkt idik hade vi passerat bilen och hann upp på vägen igen. Allt gick på några små sec, tror inte mitt hjärta börjde slå igen före jag hade stigit ur vi barin. Men ingen av oss minns hur bilen såg ut, blev antagligen så pass chockade båda två, det hade ju kunnat gå hur dåligt som helst! 80km/h BANG, snurr snurr ner i diket eller alternativt direkt ner i diket ifall T inte skulle ha hunnit svänga upp tillbaka. POTATISMOS!


Vilken jävla tur vi hade alltså nu när man börjar tänka efter. En krock i 80km/h är inte att skoja om precis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0