Allt ska man få höra tydligen..

Så de förväntar sig att man ska kunna allt om kassan och allt om alla varor som finns här då efter 3 veckor? Jo absolut det fixar man ju lätt eller hur?! NEJ! Inte en chans.. Hur ska jag kunna veta vad det ska vara för slipskiva åt en viss slipmaskin som dom inte ens vet vad den heter till exempel? Och hur i all världen skulle jag kunna betjäna en kund på finska när jag inte ens vet vad slipmaskin är på finska och ännu mindre slipskiva?

Fick höra på Sale idag av Carina att den finska gubben hade beklagat sig för henne hur dom kunde ha nån på Agrimarket här som inte kunde betjäna på finska och ännu mindre säga vad han skulle ha får slipskiva åt sin maskin.. Fast jag påpekade för gubben att jag bara är praktikant och allt detdär + att Krister skulle vara borta i 5min och sen skulle han komma tillbaka så jag frågade gubben om han inte kunde vänta 5min då? På finska tillochmed! Men han åkte iväg. Fick sen veta av Krister att dendär gubben så ska alltid ha betjäning på finska fastän han förstår och talar svenska flytande! Skitgubbe.

Tycker själv att jag behärskar kassan ganska bra nu med tanke på att allt går på finska där och att det är snäppet svårare än på Sale, och jag börjar veta var dom vanligaste produkterna är som dom frågar efter. Det är väl inte heller meningen att jag ska kunna allt efter 3veckor, är ju trots allt bara en praktikant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0