Nu e jag arg. På riktigt

" Efter vad jag har förstått är VEK både en finsk och svenskspråkig domarklubb så var är den svenska versionen av dina mail? Förstår inte hälften av vad du skriver i dina mail för dom är på finska! Alla andra som skickar ut mail från klubben skickar både texten på finska och på svenska så att alla ska kunna förstå! Och det är inte mitt fel ifall om det faktiskt råkar stå nåt som är viktigt i just dina mail och jag missar det när det inte finns nån svensk version av texten. För det är du som ska se till att infon du skickar ut är på båda språken när det är en tvåspråkig klubb! Har nu stått ut med dina mail i 2 långa år som bara har gått på finska rakt igenom men nu får det vara nog! Har kontaktat dig tidigare angående detta för det finns fler än mig som har svenska som modersmål och som inte förstår vad du mailar. Men fick bara ett ohyfsat svar tillbaka som liknade "suomessa me puhumme suomea" stilen och som gjorde så att man inte kände sig speciellt välkommen som svensk i klubben (man tycker ju att du inte behöver vara så jävla ignorant mot oss som talar svenska!) Men saken är den att du behöver inte skicka några mera mail åt mig om du inte kan skriva på både finska och svenska. Tack och Hej! "


Detdär skrev jag i ett litet men argt mail åt den som oftast skickar ut info som handlar om vad som händer och sånt i Vasa Domarklubb där jag nu har varit medlem i 2 år och endast fått all info på finska från dendär tölpen som faktiskt verkar vara en riktigt stor idiot i mina ögon! Skickade redan för ett år sen och frågade av honom vart den svenska versionen av alla mail han skickade hade tagit vägen men fick tillbaka som svar "att jag skulle skaffa en tolk" och som avslutning hade han skrivit "Suomessa me puhumme suomea!" Pappa lovade att han skulle ta kontakt med honom men han har inte fått tummen ur röven han heller nu på ett år (ursäkta men jag är bara så jvla arg just nu, halva min mail består ju av dendär idiotens brev!) så nu tog jag saken i egna händer. Får se vad han svarar tillbaka nu då, har ändå inte tänkt vara domare iår så det blir väl slut på mailen snart men iallafall. Minns ifjol när vi skulle på någon såndär fortsättningskurs jag och Zandra (som inte heller förstår nåt av vad han skriver), då hade han bara skrivit ut när den finskspråkiga kursen skulle gå inget alls om den svenskspråkiga om när den skulle vara och var den skulle äga rum! Hade ju förstått så pass mycket av detdär mailet så jag förstod att nån kurs va på G så blev att leta i förbundets lilla hemsida då om när den på svenska skulle äga rum.

Och nu är antagligen dethär inlägget en ända röra men det brukar bli så när man är upprörd så ursäkta. Vill ni föresten in och kika på den sida som T har hållit på och trixat med en hel del så finns den här.

Kommentarer
Postat av: jessica

okeej , bra att vet :)

samma me mitt hår

2009-01-28 @ 15:27:08
URL: http://absolutejessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0