Heljen var bra bättre bäst men var är den blåa bilen ?

Rubriken säger väl allt tror jag ? Och igår så arbetade jag hela dagen så det blev inte så mycket gjort när man kom hem där runt halv 8 efter att ha spilt ut heeeeeela ämbaret med vatten när vi moppade golven.. Smart, bara så smart. Idag är det samma som gäller, jobb från 11-19 och sen imorgon ska det brummas iväg till K:stad för lastbilsuppkörningen och sen en liten visit till farmor & farfar efteråt.. Men halåå hur länge tar det att fixa en växellåda till en bil, jag har svaret; nästan 2 månader tydligen och bilen har ännu inte fått någon ny växellåda, tog typ 1½ månad före den där listiga typen någonstanns kom på att han skulle skicka lådjäveln så nu börjar jag bli trött på allt det där! Har börjat undra om det faktist inte är lika bra att fråga moffa om jag får låna transkiten hela sommaren men sen tänker man på nytt.. Njääe hellre vill man ju nog köra med en normal bil men det är inte speciellt kul om man inte ser röken av den normala bilen före efter midsommar om man har jävligt tur och hamnar att låna T's bil varje gång när man skulle till Närpes och K:stad pga det där lastbilskortet, hade ju tänkt låna farmors bil över sommaren bara för att slippa låna T's bil de långa sträckorna..! Går nog bra att köra med transiten mellan Korsnäs och Nyby men inte längre än så tack.

Spänningen och dramatiken fortsätter nästa vecka Tack och Hej !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0