Midsommarn och måndan

Fredag - Vaknade hemma i Nyby, letade som ett tok efter min digikamera men den är nog på bushumör och tänker gömma sig tills jag inte alls behöver den som vanligt. Sen efter att vi ätit mat tog vi vårt pick och pack och körde till korsnäs i varsin bil.. Satt och tänkte för mig själv där i bilen att tänk vad allt har gått snabbt! Var 16 år, snart 17 och T var 17 när vi blev ihop och då tyckte man å härrijesses så långt det är tills T får bilkörkort fastän det var samma år och nu helt plötsligt sitter vi här båda 18 år och han snart 19 och kör i varsin bil för vi har varsit sommarjobb med olika tider. Allt har gått på ett klick känns det som just nu och allt känns så bra! Meen tillbaka till dagen då, kom hem och latade oss lite för att sen åka till Marina & Hans för att äta mat, myyycket mat verkligen. Revbensspjäll var en av rätterna och det var mums! Har föresten börjat dricka vitt vin nu också, de ni. Spelade lite fotboll med tvillingarna Dennis & Casper, spelade kubb och sen bar det av till Molpe en sväng där var det passligt mycket med folk och kul hade vi med Marina, Hans, Siv & Stefan dom verkar veta hur man ska göra för att ha kul som inte de andra vet. Men återkommer till det där senare, kom hem där runt 3 och jag trodde att morgondagen skulle gå i huvudvärkens tecken.

Lördag - Vaknade sådär passligt runt 1 och fick höra av Björn att alla skulle och grilla till hans villa på bredskär eller vad det heter, fine tänkte vi och åkte dit till 6 tiden för att grilla, men förstås hade björn fel nyckel så det blev att åka och hämta en ny. Under tiden som T och Björn åkte och hämtade den riktiga dök 2 pers till upp som gjorde så att man visste att kvällen skulle bli blää.. Grillade sen allt vad vi hade med oss och det var supergott! Äpplen, tomtater, lök och kött + gunillas specialkrydda så allt var mums. OCh ja kvällen blev nog blää, slutade med att 5 pers satt och spelade pidron samtidigt som de gnällde över musiken och resten så talade lite och drack någon öl förutom jag & jonas som var chaffisar. Men det var liksom ingen fart i någon utan alla blev störda på gnällisarna, tycker dom kan va tysta när dom inte orkade ta med egen musik utan ville att T skulle ta med MacBook'en och alla vet ju att där finns bara Metallica.. Där runt 11 tog vi MacBook'en och åkte iväg till åminne jag, T och Lukas och då ville minsann gnällisarna att vi skulle stanna så dom hade någon musik. Jovisst.. I Åminne var det inte heller mycket folk, mest bara små 14-15 åringar som sprang och rökte i högklackat.

Söndag -
Dagen gick i lathetenstecken och vi rörde typ inte en fena.

Måndag - Jobbade från 10 till 7, var mycket folk så var nog rätt så trött i benen efter allt spring sen på kvällen, undrar då hur det blir denhär lördan när det ska vara marknad & streetrace här om de som annordnar streetracet säger att ungefär 1000 pers ska komma och titta och baren är enda som har mat, Ska jobba då från 12 till 8 och bara stå i kassan, kommer garanterat att vara stressigaste dagen ever.

Idag - Ska hem till 3 ungefär med 5 pizzor, tror mamma blev glad när jag ringde och frågade om de ville att jag skulle ta hem några pizzor.. :) Sen så hade jag tänkt skrubba av transiten lite kan ju inte lämna den sådär åt moffa sen i helgen när jag får opeln för den är mera brun och grå än  vit..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0