Det har varit mycket nu på sistone ..

.. Och dagen med stort D närmar sig med stormsteg, bara 11 dagar kvar nu! Helgen har gått i ett hujj och det känns fortfarande som om det skulle vara söndagkväll.

I fredags efter att T hade skjutsat hem mig på samma gång som han skulle hälsa på Nyström kom Jessica till mig och vi hade bestämt på förhand att vi skulle ut och gå med Simba. Sagt och gjort, vi traskade iväg där lite efter 7 och mittiallt ser vi en helikopter som landar mot Jessicas hem hållet och sen nån minut efter åker en ambulans i en väldans fart åt samma håll så vi sätter fart ditåt då. Bara fööööör att vi är så nyyyyfikna. På precis allt... Mötte sen halvvägs 3 ambulanser som åker ner mot Petalax tillbaka men ingen skymt av helikoptern så vi fortsätter att gå för nu hade vi bestämt oss för att den ville vi se! Och sen just före Bykiston hade den landat på en åker och när vi kommer dit håller dom på att lyfta igen, så där stod vi då en Simba som undrade vad i helskotta dendär stora saken på åkern var, en Jessica som halft skräckslagen försökte hålla fast Simba så han inte skulle få för sig att springa och undersöka vad den där saken var för nåt och så hade vi ju en Piisa som skulle försöka ta ett kort av helikoptern när det var mörkt med den überbra kameran som finns på telefonen (blev en röd prick med svart bakgrund).. Sen traskade vi hemåt och kom på idén att gå och titta på spillrorna efter Nybystugan som dom rev i torsdags, alltså mitt föredetta hem i hela fjorton år! Kändes lite sorglit att se den stora bredhopen och inte trodde jag att huset verkligen hade varit så litet som det tydligen varit. Hittade en ganska så välbehållen bit av min Bambitapet jag hade i mitt rum från jag var liten och den tog jag såklart hem och tänker rama in.

På lördagen åkte T, jag, Tessa och Elisa till Tropiclandia för att simma. Simmade, rutschade och kastade boll i 3h och efteråt åkte vi och åt pannpizza på ABC. Sen när vi äntligen kom till korsnäs var vi så trötta så resten av kvällen gjorde vi ingenting förutom att titta på filmen Yes Man som var bättre än jag trodde den skulle vara.

Söndagen gick i lathetens tecken och idag har vi inte gjort annat än skrivit varsin fackuppsats på ca 5 sidor + bilder och annat. Smart att börja kvällen före den ska vara inlämnad. Verkligen..
Gissa vilka jag skrev om i min fackuppsats..
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0