Linux + hårinpackningar e grejjer !

Hade 5h CMS-skript idag, 3h gick åt att försöka få WAMP att funka ordentligt. Det är alltid något strul med domänerna och rättigheterna när vi ska installera något eller hålla på med något program.. Börjar liksom bli van att dom första timmarna av lektionen av perioden går åt att försöka lösa konstiga problem som annars igentligen inte skulle hända. Sen dom 2 sista timmarna hade vi engelska men alla var så trötta så vi skrattade mest och fjantade oss vilket fick läraren att bli lite frustrerad Antar att hon inte heller blev gladare av att märka att ingen hade med sitt kompendie.. :D

Och som jag skrev igår så skulle jag ju börja köra linux i virtualbox för att lära mig lite och här är första skärmdumpen! (5 min senare) ..Trodde jag ju, men blogg.se vill tydligen inte ha min bild här ikväll. Men iallafall har jag lärt mig hur man laddar ner olika iconer, teman och sånt så man får det att se ut som man själv vill. Klurigaste var nog att få teckensnittet att funka, men till sist satt allt som det skulle och jag blev så nöjd och glad över att jag faktiskt har klarat av att fixa till allt detdär! :)

Och sist men inte minst har vi ätit goooood skräpmat idag iform av hamppare från "tomaten". Ingen av oss har någon som helst lust att kåkka så mycket i det lilla köket som finns här så det försöker vi undvika så gott det går. Och nu ska jag gå i duschen, har smetat in en hårinpackning i håret som luktar gojja (enligt T och de 2 andra pojkarna jag bor med) bara för att se om det får lite fart på håret. Låt oss hålla tummarna!

T är sötast ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0