Helgen avklarad.

Vilken chock man fick när man tittade ut genom fönstret igår på morgonen! Trodde inte mina ögon..

Snöööööö!

Första tanken var; ouh shit nu startar inte bileeeeen! Skulle ju vara i Korsnäs före 1 och nu var kl lite före 12, så det blev att skynda sig lite extra och sen iväg. Först blev det tårta och kaffe (läs saft) hos Tessa & Juha för Elisa fyllde ju 8 år, mycket kalasande på en vecka i Korsnäs när först T fyller 1 nov, Elisa 7 nov och Thomas 8 nov..  Men iallafall.. Mycket folk och mycket ljud där hos dom så det var riktigt skönt att få åka därifrån, sen fick jag med T ut för att bygga en snögubbe när vi hade kommit hem. Som "the final touch" lyfta vi upp Biper på snögubbens huvud! Stackaren såg helt förtvivlad ut. När kl blev 6 så åkte gänget och vi till baren för att äta där för första gången sen Jenny tog över, det första man tänkte när man kom in genom dörren till det nya "Stenbrytaren" var nog att "har vi hamnat fel eller!?" Hela stället var så omgjort så det går inte att förklara men det blev ju bra. Började bli lite nervös för sen kl7 skulle mitt första arbetspass börja för att sen sluta kl 02, pubkväll med andra ord! Gick nog bra fastän det kom så himla mycket folk, 88 inbetalda + en del oinbetalda så det var full rulle med andra ord hela kvällen lång.

 

Idag har jag arbetat från 12-19 och det räckte gott och väl, var alldeles för lite personal för att kunna hantera en farsdagslunch som innehåll 3 olika 3-rättersmenyer. Skulle åtminstone ha behövt en diskare + en till servitör men vi fixade det, nästan smärtfritt.. Den jobbigaste tiden var nog runt 12-15 för då kom kunderna i 3 vågor, en varje timme och varje våg innehöll ungefär 3-4 olika familjer som var tillsammans ~35 pers så att serva dem med dryck och mat i rättan tid var nog lite svårt.. Och nu efter att ha varit hemma i 5 timmar är mina fötter fortfarande döda och jag är som en zombie, har på känn att imorgon kommer mina vader och lår att vara lika styva som en brälapp. Men lärorikt har det ju varit och det är roligt att jobba så det rinner in lite pengs ! Nu myspys med T och Sagan om Ringen på schemat, gonatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0