Tankar & funderingar

Har en annan liten tanke också, måste ju börja bestämma om jag ska ta ett mellanår och jobba lite nu efter att skolan är färdig eller om jag ska studera vidare och isåfall på vilken linje.. Och T har det där dumma problemet som kallas militären, och nej kom inte och säg att man bli kar först efter att man har gått i militären för det där skitpratet köper jag inte. Tycker att militärplikten ska avskaffas och de som vill åka dit och lyfta lite skrot, panga lite i skogen och leva på ärtsoppa så får jättegärna göra det i ett halvår för mig.. Bra så. Men han börjar högst antagligen inte i någon ny skola nästa höst, kanske blir det civiltjänst eller jag vet faktist inte, har inte orkat börja prata om det ännu. Men en sak är säker och det är att jag inte tänker bo själv i Vasa, hellre pendlar jag då varje eviga dag eller så jobbar jag ett år och försöker spara lite pengar som sagt.. Men just nu känns det nog som att det lutar åt skolan, då behöver ju jag en bil om jag ska pendla! Och farmors bil är inte att tänka på, hon försökte ju få mig övertalad förra månaden om att köpa en gammal och rutten nissan från 1700 talet, hon kunde betala men jag vill ha en bil som har ordentliga säkerhets saker och sånt. Så var hittar man en ordentlig bil som är i skick och som är säker och billig?! Har nog ett bra svar på frågan men jag är inte riktigt säker ännu.. Ska tala mer med mamma och pappa när jag har tänkt genom allt ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0