Upp&ner och hit&dit..

Råkade ut för en liten rolig sak när vi skulle iväg till skolan igår måndag på morgonen. Hade sovit i korsnäs för det var F1 på tv på kvällen vilket är mycket viktigt så på morgonen då när T startade bilen och lät den stå på tomgång för att få upp lite värme i den.. Meeen kom det någon värme?! Nej, men började iallafall färden mot Närpes ihopp om att vi bara hade glömt hur länge det tog före det kom någon värme men när även motortemperaturen steg högre än vanligt och det fortfarande kom isande kall luft ur systemet blev det att stanna bilen och börja titta. Trodde inte det kunde vara kylarvätskan för behållaren var ju ännu halvfull när vi tittade men provade iallafall att hälla dit lite till ur en kagg som T hittade bak i bilen och då kom det minnsann värme ur systemet! Måste va nåt fel men vi är inga mekanikers så T's pappa har väl nåt att titta på i häljen, för inte ska det göra sådär när behållaren är halvfull. Hade serverteknik 5h i sträck där vi höll på med rättigheter, säkerhet, domäner & användare med egna hemområden och profiler på en server.. Och snart tror jag att min såkallade partner Mr. Rosadall är dyslektiker för han kunde inte stava till Administratör för det första, det tog honom åtminstone 7 försök att få det rätt så tillsist fick jag stava upp skiten och sen för det andra så kunde han inte få ett lösenord skrivit 2 ggr efter varann heller på flera försök så mina nerver kokade verkligen. Önskade verkligen att jag skulle få ha en server och en win7 maskin ifred så jag kunde få pyssla på egen hand för att vara med dendär killen så gör så att man blir både frustrerad och tappar tålanmodet när han inte förstår ett dyft av vad man säger.

Och idag så har vi kört med lite webprogrammering 2 första timmarna och sen hade vi 5h serverteknik igen där vi skulle installera om servern bara för att öva och jag tänkte att han får väl installera om servern då när jag gjorde allt detdär sist själv medans han var i bilskolan, trodde inte heller att han skulle kunna rådda till det hela heller menar det är ju bara att trycka OK OK OK och sen installera 3 roller på servern samt konfa DNS och DHCP'n. Några siffror hit och dit som vi har på ett papper, haha men där lyckades han nog också svänga på allt upp och ner så inget blev som det skulle.. Och då var det 3dje gången han installerade om servern för de hade hunnit installera servern 2 ggr medans jag var i Norge också och ÄNDÅ klantar han till det. Tror inte stackarn klarar yrkesprovet. Efter att vi hade slutat för dagen så åkte vi och handlade en vit vinsflaska, vilket är såååå mums ! Grillad broiler med couzcouz blev dagens mat, när man lägger på dendär starka röda thai såsen så blir det jättegott, åt tillochmed mer än T idag.. Och där runt 7 efter att ha vilat ner maten så gick jag ut på en 1h promenad, går bra att gå ut och gå bara man har bra musik i öronen..


Åhh glömde berätta det viktigaste!.. Jo Österberg hade lämnat upp sin dörr hela dagen så han fick sig en liten överraskning när han kom hem från skolan, nämligen sängen, stolarna, tangentbord och dataskärmen var/låg upp&ner vända =D Va ett helsikes jobb att vända sängen men vilket skratt vi fick sen när han kom hem och såg allt.. !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0