Slutarbetet & deadlinen storyn.

Har varit en snabb sväng till boden och inhandlat feta kycklinglår och ris. Mumsfilibaba!


Tillbaka till det där med killen som ville ha sin deadline uppskjuten.. Blev så himla arg när jag fick höra det i matkön så jag stegade tillbaka till lärarrummet och frågade vår lärare Jan vad som var på gång egentligen?! Och han sa att killen hade kommit in dit i måndas och bett om att få deadlinen uppskjuten eftersom han hade haft så mycket att göra med studenten just denna period. Bullshit! sa jag. Han har inte gjort annat än suttit på flashback forumet och msn de senaste 6 veckorna på internatet! Det vet jag, Tobias, André och Österberg eftersom han har haft upp rums dörren och vi funderat många ggr när han ska börja på slutarbetet eller ens läsa på studenten? Och detta fick Jan alltså reda på av mig.. Sen gick jag på mat med dom andra och sen efter matrasten stegade hela klassen in i lärarrummet och sa som vi tyckte! För ingen i klassen tyckte att det är rättvist att han ska få göra sådär. Så Jan ändrade sitt beslut och sa att vi elever, Jan och Stigu ska ställa honom mot väggen imorgon OM han ens kommer till skolan.För killen har ju stått och blåljugit läraren upp i ögonen och han har varit hemma 95% av timmarna som vi skulle ha varit i skolan denna period och inte dök han upp idag heller.. Fattar inte varför det ska vara så svårt att släpa sig till skolan de 20h som vi har som obligatioriska denna period.. Menar 20 av 35h/vecka borde man nog klara av att gå på! Men han har sluppit undan så enkelt alla andra gånger när det har gällt såna här saker + att han alltid har stulit credits av oss andra om vi hjälpt honom med något, när läraren har frågat har det alltid varit han som fixat allt själv. Senast förrförra veckan när han släpade sig till skolan 1h så satt han och sa åt Jan att det var han som hade fixat igång PHP på en av servrarna som finns i skolan fastän det var Tobias som hade gjort allting..

Denna gång ska han inte slippa undan! Den som inte lämnar in sitt slutarbete på fredag så får ingen examen i maj, och han ska banne mig inte få någon examen det ska vi se till nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0