Slutarbete på G

Sitter och pillar på slutarbetet nu igen, känns trögt att komma igång varje gång men sen flyter det på.. Har som vanligt svårt att bestämma hur jag ska göra allting, under helgen har jag funderat ut åtminstone 10 olika sätt att göra allting. Men har beslutat mig för ett som inte är så lätt men inte heller supersvårt, bra att ha någon som Tobias att sitta och bolla frågor och funderingar med :) Medans vi var i skolan idag så hann jag prova med att föra över de som vi filmat förra året till Mac'en och det funkade finfint! Synd bara att jag inte äger en Mac själv så jag skulle kunna redigera filmerna på internatet, vill inte använda någon äcklig microsoft fundering när det gäller sånt. Har ju bra erfarenhet hur många gånger i timmen som t.ex MovieMaker crashar.. Nej ska man redigera film är det nog Mac och iMovie som gäller och inget annat tjafs.
Såhär långt har jag kommit med hemsidan..


Dendär kartan kommer att ha klickbara punkter, när man klickar kommer det då att komma upp miniatyrbilder i en Iframe ovanför kartan som man kan "hoovra" över och då blir dom större och till vänster kommer det att komma upp info om själva stället man klickat på + en video från platsen. Håller just nu på att fundera ut hur Iframe'n ska funka och vilka bilder som ska dit..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0