Full rulle i kanelbullen

Igår hade vi som sakt brandkåren på besök..De kom med påslagna blåljus och heeeela köret och plötsligt stampar det 10 brandmän i vårat kök! De sniffar, letar och söker med värmekamera men kommer inte fram till något och vid det här laget hade lukten lagt sig och man kände det endast väldigt svagt, så de testade våra brandvarnare och klättrade upp i mellantaket och kikade efter men inget där heller. Så då tyckte dom att vi nog kunde lungt gå och sova och om vi känner att lukten kommer tillbaka skulle vi kontakta Carola igen. Så kvällen blev allt lite spännande, undrar nog var alla andra här på internatet funderade på när det helt plötsligt står en stor brandbil med blåljusen på här där det annars är sååå lungt..

Idag så har vi inte gjort så mycket i skolan, mest diskuterat Londonresan och gjort upp en liten plan över hemsidan vi ska laga som innehåller vad vi har gjort i London. Jag fick även i uppdrag av Elisabeth, vår moddelärare, att skriva en artikel om vår resa som vi ska sända in i sydin! Tänk lilla jag och mina bilder i sydin :D Sen efter skolan tog jag tillfället i akt och ringde och frågade farmor om jag fick komma och hälsa på en sväng, det är ju trots allt farfars födelsedag idag. Han fyller hela 67 år! Så dit åkte jag med Skrottin och hälsade på i några timmar och visade våra bilder från London och sånt. Orsaken till varför vi har min bil hit till Närpes denna vecka är för att S40'n behöver byta bromsskivor.. Gissa vem som inte var speciellt glad över att sitta i min franska bil när vi åkte hit igår?! :D Haha.

Annars är det mycket på gång just nu. Ska göra 2 yrkesprov på dehär 2 veckorna, fixa klart London klassfilmen och filmen vi ska visa åt Rotari som gav oss pengar till resan. Vi gör 2 olika filmer, en för Rotari och en extended version för vi i klassen. Sen så ska jag också hinna redigera klart min egen film från de 2 första åren jag levde.. Så det är mycket på gång just nu + att snart kommer jag att få två kusiner till! Inom dom närmsta veckorna kommer Julia att bli storasyster åt 2 tvillingflickor/pojkar, såååå spännande!


Lilla jag för typ 17 år sen

Kommentarer
Postat av: Mango

Japp, e börjar nog närm sig nu :D

2010-03-20 @ 23:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0