Helvetet i frysboxen..

Håller som bäst på att frosta ur frysboxen eftersom vi har varit så duktiga och glömt att stänga dörren ordentligt någon gång i helgen så när jag öppnade dörren igår fick jag minnsann veta vart all is som smälter från Nordpolen är. Nämligen i vår frys. Går inte att beskriva med andra ord än att det var en fin och tjock isvägg som täckte alla 3 fryslådor.. Så nu har jag fönat, hammrat och petat loss is i mer än en halvtimme, frysen och kylskåpet sitter liksom ihop och de har varit så smarta så det finns bara en av och på knapp som hör till båda två. Så nu är både kylen och frysen av.. Skynda skynda.

Tobias har åkt iväg till Mölle på en öl med Jimmy efter att han dammsugit, och lika bra är väl det så får jag oväsnas så mycket jag vill!

Annat roligt som har hänt på sistone;
  • Tog bort kåda från Skråttin's vindruta med terpentin -> halva högra sidan av vindrutan är täckt med ett mysigt fläckigt någonting.
  • Åkte imorse till hälsostationen och spolade öronen - vänstra har fortfarande ett stort monster som sitter fast (den roliga norske läkaren uttryckte sig så, när jag som mest skulle ha velat så till honom medans han petade i örat med någon maskin, det tog ju sååå sjukt!..) i det högra däremot där jag har hört så bra, trodde jag iallafall. Där fanns det också ett monster, fastän inte lika stort som i vänstra. Så bara vänstra örat är fixat så kommer jag att ha världens superbatmanhörsel. Redan idag på jobbet tyckte jag att alla skrek och när jag tejpade några lådor så skar det där gnisslande tejpljudet i örat, vilket det aldrig har gjort förut..
  • En Coca-cola 1,5l flaska har läckt i kylskåpet hela natten tydligen, lade in den igår före vi gick och la oss. Och i morse möttes jag av Coca-cola på golvet, i frysen och i hela kylskåpet. Kan tillägga att ingen har öppnat flaskan och ändå läkte den vid korken.. Så före urfrostandet har jag städat kylskåpet. Undrar när detta ska sluta?
Några bilder från när vi i måndags och tisdags körde runt i Korsnäs Kommun för att ta bilder till deras hemsida.
Harrström


Harrström fiskehamn


Bredskär


Molpe bron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0