Äntligen!

Oj, har försökt att få tid till att slänga in ett inlägg med en del bilder hela dagen. Men det har aldrig riktigt lyckats.. På arbetet var det full fart idag, fick in en del paket från Aswo kl 16 i fredags så idag var det bara att fakturera, fakturera och fakturera. Hann även med att slänga in en "stor" order åt tyska Aswo och göra två inleveranser. Känns som om jag börjar få allt att rulla smidigt nu, det är inte så krångligt som det var i början. Väl hemma så åt vi spagetti och malet kött, har ju hela frysen full av kött tack vare pappa, omnomnom! Sen så har vi pysslat på med lite egna projekt, jag har iallafall scannat in gamla bilder som mommo gav mig och ska nu börja trixa lite med dem och se ifall jag kan få bort de värsta skrynklorna och förstora bilderna.

Helgen var annars full av program. På fredagen tog vi det bara lugnt, och på lördagen åkte vi in till Vasa en snabbis efter ett nytt möss och ett par nya ballerina skor. Sen så var det bara snabbt hem och byta om och iväg på en av mina arbetskollegors 60 års fest. Där blev vi bjudna på älgkött, potatis, köttbullar m.m, supergott!
När klockan började närma sig 17 åkte vi vidare mot T's kusins examensfest, åt tårta och jordgubbar, började fundera på ifall vi skulle ha rum i bilen efter eller rulla för egen maskin hemåt.. Jag var sååå mätt! Nå, kom hem igen och efter ett snabbt klädbyte så var vi påväg mot Åminne och dansen där.
Hade fribiljetter så slapp in gratis, hade rätt roligt eftersom vi inte varit ute på en enda dans hittills i år och chaufför hade vi så humöret var verkligen på topp!
Sen på söndagen blev det bara att slöa, det kändes nog att man hade varit ut kvällen före. Men inte så grymt som jag trodde att det skulle..


Bilderna är alla tagna med iPhonen.

Från Mölle (gammal bild)


Bild på köket från när vi flyttade in..


.. Och såhär ser det ut nu!


Städade halva kvällen igår, och bytte ut stassmommos två stolar mot dessa kökstolar som vi hittade på ett loppis i byn.

Mommo och moffa hjälpte mig att byta ut tyget på stolarna
från marinblått till svart


Är supernöjd med resultatet!
(även fastän mommo ojjade sig över att jag har valt svart,
det syns så snabbt ifall de blir dammiga/skitiga :D)


Torkade kantareller, två flaskor som jag hittade på samma loppis
som stolarna och socker skålen som lär vara rätt så gammal
enligt T's mamma.

Kommentarer
Postat av: Mushon

Va sku vi jär utan MommO & MoffA ? :D Men loppis? Nää, måst slut me tålide nu Piisa!!! :) URK!!!!!

2011-06-21 @ 07:22:33
URL: http://mushon09.blogspot.com/
Postat av: Piisa

Ja, ja tänkt på tu når ja skrubba stolan så ja skrubba di lite extra ;) Å täijden två flaskona va ju bara fö fiiin!

2011-06-21 @ 07:48:19
Postat av: m3lind4

Hur länge har du & din kille varit tillsammans? :)

2011-06-22 @ 10:39:10
URL: http://m3lind4.se
Postat av: Piisa

3,5 år ungefär :)

2011-06-22 @ 21:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0